Vertrek 25 mei - Reisverslag uit Assen, Nederland van Rianne Jansma - WaarBenJij.nu Vertrek 25 mei - Reisverslag uit Assen, Nederland van Rianne Jansma - WaarBenJij.nu

Vertrek 25 mei

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 Mei 2009 | Nederland, Assen

Over 3 weken zal ik vertrekken naar West-Timor (Indonesie) om een jaar te gaan werken voor Stichting Yasap. Deze stichting ondersteunt vrouwen en kinderen op West-Timor en richt zich daarbij op Onderwijs (kindertehuis en kleuterschool), Gezondheidszorg (o.a. HIV/AIDS voorlichting) en Economie (bijv. microkrediet). Meer informatie over de stichting is te lezen op www.yasap.nl.

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest met de voorbereidingen voor mijn vertrek. Vaccinaties, reisverzekering, ticket, visum etc. Het visum is eerst geldig voor een half jaar. In West-Timor zal ik moeten proberen deze te verlengen. Ik hoop dat dit gaat lukken. Naast alle regeldingen volg ik sinds november vorig jaar Indonesische les om me ook wat betreft de taal te redden daar. Nou ja, dat moet natuurlijk nog blijken;-)

Op 25 mei vertrekt mijn vlucht om half 7 ‘s avonds en heb ik zo’n 16 uur vliegen voor de boeg. Ik vertrek vanaf Amsterdam naar Frankfurt en vervolgens van Frankfurt naar Jakarta. De volgende dag, 26 mei, kom ik daar aan rond 18.00 uur ’s avonds (lokale tijd). In Jakarta zal ik dan overnachten in een hotel en de volgende ochtend doorvliegen naar West-Timor.

Ik hoop dat het internet een beetje meewerkt, zodat ik regelmatig een stukje kan schrijven. Ik zou het erg leuk vinden om op de hoogte te blijven hoe het met jullie allemaal gaat en wat er in Nederland zoal gebeurt.

Groetjes, Rianne

  • 29 April 2009 - 19:12

    Fam. Stegewans:

    succes met de voorbereidingen nog en we gaan je weer volgen.

  • 05 Mei 2009 - 19:33

    Alie Mulder:

    heel leuk om je nieuwe weblog te zien en te lezen. Vanzelfsprekend goed naar de header gekeken. Prachtig. We zien elkaar a s vrijdag bij Brecht. Hartelijke groet.

  • 05 Mei 2009 - 19:56

    Veronica:

    Dag, Rianne,

    Het is nu echt aftellen geblazen! Wat gaat de tijd toch snel zeg! Leuk dat je een weblog bij gaat houden. Ik ga het met plezier en interesse lezen. En zal je uiteraard op de hoogte houden van alle nieuwtjes in Nederland. Die kun je ook zelf lezen op www.nu.nl. Maar de echte roddels mail ik je wel :-)

    Liefs & we keep in touch,
    V.X

  • 09 Mei 2009 - 19:15

    Mathilda:

    Hoi Rianne, sterkte nog met de laatste voorbereidingen en het afscheid nemen. we gaan je zeker volgen.
    Groetjes

  • 19 Mei 2009 - 10:34

    Marjolein ( Brinkie):

    He Rianne,

    Het is bijna weer zover dat je weer heerlijk een tijdje mag genieten van een heel ander leventje. Heel veel succes, plezier en geluk.
    Ik ga je verhalen weer met heel veel plezier lezen!

    Zet je ook je adres vandaar erop? Dan kunnen we misschien nog een keer een kaartje sturen!

    Groetjes Marjolein

  • 23 Mei 2009 - 12:29

    Ulanda:

    he Rianne, nog niet eens weg,en nu al in de lucht om de mensen wat te laten lezen.fantastisch.
    De la2jes hebben het druk met je, en vragen al of je weg bent,ook bij hun kriebelt het.
    heel veel plezier daar, en we blijven je volgen.gr.ed/ria/boudien/marijke en ons natuurlijk!

  • 24 Mei 2009 - 20:38

    Oom Geert En Tante R:

    Hallo Rianne,

    We wensen je een goede reis naar West-Timor! En we hopen dat je je werk daar met plezier kunt doen.
    We lezen nog wel van je ervaringen.

    de hartelijke groeten

  • 27 Mei 2009 - 13:11

    Pappa En Mama:

    Lieve Rianne,

    Het afscheid nemen was best moeilijk. We zijn blij dat je goed bent aangekomen en dat je zo vriendelijk bent welkom geheten.Heel veel werk plezier en we denken aan je.

    xx p&m

  • 27 Mei 2009 - 20:28

    Brenda:

    Hey meid,
    Lees net in het berichtje van je ouders dat je goed bent aangekomen. Erg fijn om te horen. Ik hoop dat je daar snel op internet kunt om te vertellen over je eerste ervaringen. Hopelijk wen je daar snel en kun je je redden met de taal.
    Heel veel succes!!

    Kus Brenda

  • 02 Juni 2009 - 18:47

    Familie Plas:

    Heey hoi Rianne,
    Zo te lezen ben je goed aan gekomen. We houden zoals je weet je site bij en wensen je daar een hele fijne tijd toe.

    Groetjes Jan en Anita, Nienke, Judith en Thom.

  • 04 Juni 2009 - 11:48

    Marion:

    Hoi!
    Fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad! En dat de eerste week goed is verlopen! Ik wacht vol smart op je eerste bericht! Fijne week!

    Groetjes Marion&Anton.

  • 04 Juni 2009 - 11:54

    Brecht:

    Van Stef heb ik al een aantal reacties gehoord over hoe de kinderen je eerste les Engels vonden, geweldig! Hoe je het zelf ervaren hebt met de taal e.d.) ben ik ook benieuwd naar. Maar je zult al wel gemerkt hebben dat het elektrisch regelmatig uitvalt. Dus mailen kan niet altijd wanneer je wilt.
    veel succes, Brecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Assen

West-Timor Yasap

Recente Reisverslagen:

23 April 2010

Pulang

07 Maart 2010

De laatste weken...

01 Januari 2010

Selamat Tahun Baru!

01 November 2009

Yasap op tv Ned 2

09 September 2009

Panas
Rianne

Actief sinds 27 April 2009
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 37811

Voorgaande reizen:

25 Mei 2009 - 19 Mei 2010

West-Timor Yasap

Landen bezocht: